مجله اینترنتی تفریحی

این وبلاگ مربوط به تفریح می باشد

مجله اینترنتی تفریحی

این وبلاگ مربوط به تفریح می باشد

طبقه بندی موضوعی

۱ مطلب در مهر ۱۳۹۹ ثبت شده است

سیاه رنگ اسرارآمیز

اسحاق رئوفی | چهارشنبه, ۹ مهر ۱۳۹۹، ۰۸:۳۳ ب.ظ

سیاه یا مشکی، رنگ ناشناخته ها و اسرار است. با چیزهای پنهان ارتباط دارد، در نتیجه حال و هوایی رازآلود دارد. رنگ سیاه تمام رنگ ها را به کام خود می‌کشد و غیبت نور است. سیاه رنگ شب است.

سیاه نقطه مقابل سفید است؛ سیاه پنهان می کند و سفید پیدا. هرچه را که سیاه می پوشاند، سفید هویدا می کند. همه ما به نوعی و هر از گاهی برای پنهان شدن از دنیای اطراف از سیاه استفاده می کنیم. بعضی از ما برای پوشاندن اضافه وزن‌مان از سیاه استفاده می کنیم. برخی دیگر از ما نیز احساسات، ترس ها یا کمبودهای‌ خود را با کمک سیاه پنهان می کنیم.

 

طبق روانشناسی رنگ، سیاه به معنی قدرت و کنترل است. سیاه اطلاعات می گیرد و چیزی به دیگران بروز نمی‌دهد. به خاطر قدرتی که از سیاه ساطع می شود، تهدیدآمیز، غیرصمیمی و ترسناک است. حس ارعاب سیاه می تواند مانع ارتباط دوجانبه شود. فروشندگانی که سرتا پا سیاه می پوشند فروش خوبی دارند اما دوستی ندارند. سیاه اقتدار می آورد اما در این فرایند، ترس ایجاد می کند.

سیاه بر خویشتن‌داری، نظم، استقلال و اراده قوی دلالت می کند و حس قدرت و اقتدار القا می کند. افرادی که به رنگ مشکی علاقه دارند احتمالا محافظه کار، پیرو سنت و جدی هستند. همچنین شاید خودشان را بسیار بلندمرتبه و باوقار ببینند.

سیاه همیشه رنگی شیک و به روز است. خانم های مرفه و موفق معمولا مشکی می پوشند چرا که این رنگ ظاهری شیک، مطمئن و برازنده ایجاد می کند.

  • اسحاق رئوفی